torsdag 7 maj 2009

Undertext

Nu har det regnat i tre dagar och alla kläder på mitt rum har den härliga känslan av tredagars gympapåse. Batteriet är slut på fjärrkontrollen till A/C:n och lampan på toan är trasig. Regnet har gjort att jag inte pallat ta mig utanför sängstommen utan fortsatt kolla på draman. Har lipat och hulkat som Ben Affleck i slutscenerna av Armageddon. Den mest gråtmilda var en serie som hette "Voice" och handlade om fem läkarstudenter (vad annars) som under några månader läser nått liknande selectives i Patologi. Om nån har tid och vill mjuka upp sina tårkanaler kan jag rekommendera att streama lite japanskt drama när det är som bäst (engelsk text!!!). Serien är fylld av klassisk japansk dramaturgi, 180° bugningar och coola japanska kids.

Planen var egentligen att jag skulle surfat i Tokyobukten idag men som sagt, vädret har varit på drama-tittandets sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar