söndag 3 maj 2009

J-pop

Efter 5 timmar i solen och därmed något socialitiskt blodfärgad i hyn begav jag mig 1:a maj ut på disko. Denna gången blev den inte hip hop, utan istället blev det j-pop för hela slanten. J-pop med en euro-disco touch. Denna låt gick nog tre gånger under tiden jag stod på dansgolvet. Då alla på stället kommit direkt från jobbet var det kostym och uppknäppt skjorta som gällde. Lyckades självklart inte smälta in den här gången heller. Vad jag lyckades med var att utbyta nummer med en brutta som jag ska käka jordgubbar (!) med nu i veckan. Dessutom lyckades jag snabbt bli bortkörd från stolarna längs väggen då jag missat skylten "ladies only". Vakten måste haft ögonen på mig och tagit sats för att hindra mig att sätta mig för jag hann knappt trycka ner sittfläsket mot stolsytan innan jag hade en bugande och tillrättavisande japan rakt upp i näsan. För att spetsa till mitt misstag lyckades jag fumla med armbågen då jag skulle upp på fötterna igen och självklart slå ut tjejerna vid bordet bredvids bägge drinkar. Nä men jag kämpar på här borta.

4 kommentarer:

  1. Tack så mycket för blommorna =)
    //Eva, magnus o Milo

    SvaraRadera
  2. Konstigt, det har aldrig hänt mig att en svensk dörrvakt på 120 pannor och jarhead-frisyr har bugat inför mig. Jag har väl bara haft otur.

    Vad lyssnar du på i lurarna?

    SvaraRadera
  3. Fan vad brun du har blivit..

    SvaraRadera
  4. fantastiskt! Mer parfym till folket, här hemma diggas det japanskt så att kareokegrannarna nästan tycks vara lama. Tack för inspirationen.
    /Emma

    SvaraRadera