onsdag 6 maj 2009

Plan B

Har varit kalasväder här de senaste dagarna och jag har varit ute med folk mest hela tiden. Käkat en massa god mat (se nedan) och haft det riktigt gott. Men efter solsken kommer regn. Nu har det öst ner i två dar och jag har legat på min brädpanel till säng och kollat på japanska draman (plural för drama?). Igår eftermiddag fick jag dock ett mail från en kompis som jag tolkade som "Nu har jag slutat jobbet och ska hyra en film innan jag sticker hem. Hänger du på?". Då jag börjat få ont i ryggen av horisontalläget svarade jag att jag bara skulle ta en dusch och sen kunde jag möta upp om dryga halvtimmen i Shibuya. Tvagade mig i racerfart och kastade mig ut i regnet mot stationen.

På perrongen mailar jag igen och frågar vart vi ska ses varpå jag ganska snart får svaret "asså, jag skrev bara att jag slutat och att jag skulle hem och kolla på film". Något jag gillar hemma i Sverige är få och att göra spontanbesök, men jag vet mycket väl att det är inte riktigt så det funkar här i Japan. Det var bara att vända på klacken och göra helt om. Nästan iaf.

När jag väl kommit innanför grindarna på stationen så kunde jag ju lika väl åka nånstans. Kom på att jag träffat en snubbe på krogen som var frisör. Vi hade dessutom bytt mailadresser och jag hade lovat att komma förbi. Sagt och gjort så fanns det ett mål med dagen och några timmar senare var frippan nyklippt.

Ikväll har jag fått mail om att vi ska ut och käka yakiniku...?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar