tisdag 26 maj 2009

Korv

Morsan och farsan är på besök och varje dag är sjukt intensiv men det är väldigt kul att få gå omkring med dem och visa upp Tokyo och Japan för dem. Imorse skulle jag hämta upp dem klockan halv nio för att sedan spendera dagen i japanska skogen. Hotellet de bor på ligger ganska långt bort vilket innebär att jag var tvungen att trängas i morgonrushen för att hinna i tid. Som jag flera ggr påpekat står man packade som sillar men det funkar då ingen trängs. MEN!!! Imorse när jag stod på tåget var det inte bara det vanliga gnuggandet av kropp mot kropp. Plötsligt noterar jag att mitt kön ett flertal ggr stryks mot mannen som står framför. Efter ett par konfirmerande sekunder inser jag att mannen framför mig i rödrutig skjorta med ansiktsmask står och tallar mig på korven. Jag lyckas knöla ner händerna för att skydda juvelerna från den japanske snuskgubben. Hade på grund av trängseln ingenstans att ta vägen men vid nästa station mosade jag ut mot andra sidan av tågkupén och vid nästa station gick talle-mannen av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar