lördag 21 mars 2009

Händerna under täcket

Hade glömt hur kallt det är på nätterna i Japan. Isbjörnar hade gjort åkarbrasor för att hålla värmen. Alla extremiteter utanför täcket riskerar allvarliga förfrysningsskador. Men snart kommer värmen och körsbärsblommorna:
Gick förbi en affär som fick mig att förstå hur japaner kan vara så flitiga:



Under min planlösa vandring slog jag mig ner i en park och lyssnade på en japan som tagit med sig sin gitarr för att öva lite. Fördelen med trångboddheten, iaf för en upplevelsesuktande västerlänning som jag.

2 kommentarer:

  1. Hallå Nitrami! Tänk, nu är du där o vi här, så långt bort men ändå så nära. Bra initiativ med blogg, ser fram emot att följa din japanska vardag. Kram Katten

    SvaraRadera
  2. Klockan 25:00, dvs timmen innan kl 26, sover man som bäst, tycker jag!

    SvaraRadera