onsdag 21 oktober 2009

Alla

Såg på "män som hatar kvinnor" i helgen. Jag gillade inte riktigt boken när jag läste den. Tror det var för att den var var upphaussad, inte riktigt min gengre och trots att familjemedlemmarna hade ihjäl varandra till höger och vänster var det fortfarande för många namn att hålla reda på. Gillade dock filmen! Skönt med en film som förkortar, förenklar och förhöjer berättelser. Ett citat fastnade och flera dagar senare så går jag fortfarande och grubbar på det. "Alla har hemligheter". Stämmer så väl. Skäms när jag tänker på det. Skräms när jag tänker på det. Tänker inte mer på det.

1 kommentar:

  1. Så du är också tillbaka i bloggeriet! Eller så har jag missat att titta in här ett tag..

    Skrev just en lite längre kommentar här, som just försvann i publiceringsförfarandet. Så i denna kommentar tänkte jag mest säga hej!

    Du är nu bokmärkad och klar!

    SvaraRadera