söndag 14 juni 2009

Leverpastej

En dag kvar. Blogginläggen har sinat då besöken i japan ökat. Har varit toppen att ha pelle och karmar här. Nu känns det dock vemodigt att åka hem. Så bra som japanskan är nu kommer den inte bli på länge och skulle jag varit här längre hade jag kanske kunnat arbeta bort min brytning. Men nu ska blatte-martin lämna landet och återvända till moder svea. Försöker se postivt på hemkomsten. Det är ljust, det är gratis att ringa inom comviq, jag förstår vad alla säger när jag passerat gränsen norr om skåne, jag kan äta mörkt bröd till frukost som inte kostar 80 spänn, jag kan ha leverpastej istället för obestämbar plast-ost på mackan, tvätten torkar snabbt och jag behöver inte oroa mig för att få skallfrakturer av lågt placerade lampor i duschen. En dag kvar.

1 kommentar:

  1. Hallå martin!

    Det var länge sedan jag jag skrattade så mycket som när jag läste dina senaste inlägg, du är grymt rolig..

    Själv har jag också väldigt kul här på biblioteket där jag sitter och skriver ansökningar, jättekul..hehe


    Annars är allt finfint här nere. Marco och jag kilar stadigt och han frågar ofta om dig och hur du har det. Vad jag förstår nu är de hemma i schweden nu? Verkar som du haft det fint i nippon!

    Massor med stora kramar från Karin

    SvaraRadera