tisdag 29 september 2009

Avenyn

Är less på det här boendet så jag håller på att spy. Eller kanske mer avståndet. Är det teoretiskt möjligt att det både är motvind både när man ska härifrån och hem? Hur sjukt är det egentligen att man bor i periferin trots att det tar 10 min att cykla hit från centrum? I deppiga stunder, som idag, undrar jag hur mycket som hänger på lägenheten och hur mycket hänger på mig att ingen pallar komma hit? Om jag bara går till mig själv så måste jag rannsaka mig och tänka efter hur ofta jag pallar mig till nån annan. Inte ofta. Men det händer. Sen spelar det ju in att man man e en evig ensamboende fyr också. Eller. hmm... borde det inte vara... aja. nu tappar jag tråden och pallar inte fundera.
Tänkte på det en polare påpekade när vi snackade om områden att bo på. Man vill bo nånstans där det känns att man kommer hem. Då gäller inte bara att man har en mysig lägenhet (tillägg: idag är en sån dag att jag mår dåligt varje gång jag yttrar eller hör ordet mysigt...). Att få uppleva saker med andra människor gör allt så mycket mer. Inte bara gemensam semester, middag tillsammans eller bara få snacka om ingenting tillsammans. Även att bo i ett område där det bor fler som kommer hem typ samtidigt tror jag påverkar. Att bo granne med industri och avgas-avenyn gör nog sitt till att jag inte riktigt kommit på plats. Ser fram emot att flytta till ett riktigt bostadsområde!

Får se om jag tar bort det här inlägget alldeles strax. Om inte, så ser jag det som ett inlägg som jag förhoppningsvis kan utvecklas från senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar